Byggerens Logo

Information om kolonier

Vinter/ski-koloni

I vinterferien tager vi afsted på ski til udlandet, for det meste Sverige. Her er vi som regel afsted en uge fra søndag til søndag og bor i hytte. Der er ikke nogen krav omkring erfaring på ski, da vi går ud fra det niveau børnene er på.

Sommerkoloni

I sommerferien tager vi en uge på kano/vandre-koloni. Her tager vi til Sverige og vandrer i den svenske skønne natur. Vi sejler i kano og overnatter i shelter/bivuak, Vi laver mad over bål og bader i søerne. Dette kan for nogen være en fysisk hård tur, men kom og tag en snak med os hvis I tænker det kunne være noget for jeres barn.

"Overlevelsestur"/overnatning i skoven

I forbindelse med vores sommerkoloni afholder vi en ”prøvetur”, hvor vi afprøver det at være ude i naturen sammen. Dette er en lille tur, hvor vi gør, som vi ville gøre på en sommerkoloni. Men her er det kun kort tid og vi bliver i Danmark.

Efterårskoloni

I efterårsferien (uge 42) tager vi til Vesterhavet, hvor vi bor på Rødovrehus  i Lønstrup. Vi skal ud og se på naturen. Shoppe i byen. Opleve Vesterhavet. Lege lygteleg i mørket. Gå til Liver Å. Glide ned ad bakkerne.Kravle gennem det tætte krat. Måske bade en enkelt gang. Turen er normalt fra lørdag til fredag.

Ridelejr

Er du heste- pige/dreng og giver du et stort nap i stalden, ja, så skal du da helt sikkert også med på ridelejr. Nogen gange tager vi afsted og bor på en rideskole/lejr et eller andet sted. Andre gange bor vi på Byggeren og tager afsted hver dag ud og rider på heste andre steder. Ridelejren er normalt i forbindelse med en miniferie.

Økonomi i forbindelse med kolonier

Er der ikke plads i økonomien til at jeres barn kan komme på koloni og er der et stort ønske om dette, så kontakt os.